Brev:
Væskebehov når tendens til forstoppelse
22. juni 2010
Alder:
10 mdr.
Væskebehov når tendens til forstoppelse
Kære Helen
Jeg er altså virkelig kommet i vildrede. Jeg har som du ved hele tiden gået meget op hvor meget væske Sophus får pga hans tendens til forstoppelse.
Han vejer næsten 12 kg og ifølge beregningerne 150 ml/kg så skal han drikke omkring 1800 ml i døgnet. Det gør han altså slet slet ikke. Jeg tilbyder ham vand ofte (meget ofte) og jeg vil tro at han drikker i snit 400 ml over døgnet. Så får han mellem 400 og 500 ml mme. Selvfølgelig er der også væske i bla kiwi, appelsin, melon osv som han indtager men han kommer slet slet ikke op på det han har brug for.
Man siger et skolebarn har brug for 1-1,5 l i døgnet. Er det så ikke lidt vildt at en lille gut som Sophus skal drikke 1800 ml?
Og en lille biting. Han spytter maden ud i øjeblikket. Næsten alt hvad jeg tilbyder og han nægter at modtage skemad.... han VIL selv:). Hører det alderen til. Jeg lader ham bare gøre det og forsøger ikke at gå for højt op i det..... Siger selvfølgelig det skal i munden, mam mam osv, men nej nej....
Jeg tænker dog at han nok skal spise hvis han bliver sulten ;) og han tilbydes jo ofte.
Det var vist alt.
Kærlig hilsen
Pernille