Væskebehov når tendens til forstoppelse

22. juni 2010

Alder:
10 mdr.

Væskebehov når tendens til forstoppelse

Kære Helen

Jeg er altså virkelig kommet i vildrede. Jeg har som du ved hele tiden gået meget op hvor meget væske Sophus får pga hans tendens til forstoppelse.

Han vejer næsten 12 kg og ifølge beregningerne 150 ml/kg så skal han drikke omkring 1800 ml i døgnet. Det gør han altså slet slet ikke. Jeg tilbyder ham vand ofte (meget ofte) og jeg vil tro at han drikker i snit 400 ml over døgnet. Så får han mellem 400 og 500 ml mme. Selvfølgelig er der også væske i bla kiwi, appelsin, melon osv som han indtager men han kommer slet slet ikke op på det han har brug ...

Annonce

... for.

Man siger et skolebarn har brug for 1-1,5 l i døgnet. Er det så ikke lidt vildt at en lille gut som Sophus skal drikke 1800 ml?

Og en lille biting. Han spytter maden ud i øjeblikket. Næsten alt hvad jeg tilbyder og han nægter at modtage skemad.... han VIL selv:). Hører det alderen til. Jeg lader ham bare gøre det og forsøger ikke at gå for højt op i det..... Siger selvfølgelig det skal i munden, mam mam osv, men nej nej....

Jeg tænker dog at han nok skal spise hvis han bliver sulten ;) og han tilbydes jo ofte.

Det var vist alt.

Kærlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!